We got ourselves a house! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu We got ourselves a house! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

We got ourselves a house!

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

06 Maart 2010 | Australië, Sydney

Zaterdag, 6 maart

Sorry voor alweer zo snel een nieuw verhaaltje, maar dit moest gewoon even gemeld worden.

Wat we dachten een rotklus zou worden werd eigenlijk een succes. Gisteravond in het hostel hadden we al een aantal telefoonnummers van verhuurders opgeschreven, maar we zijn daarna om zes uur uitgeput in slaap gevallen (wat overigens het enige is dat we van een mogelijke jetlag gemerkt hebben, we voelen ons verder prima).

Vanmorgen zijn we eerst bij het operagebouw/haven geweest, was ongeveer een half uurtje lopen en echt supermooi. Daarna snel een McDonalds opzoeken, waarom zou je geld betalen voor internet als het ook gratis kan onder genot van een Mc-ontbijtje.. We hadden gistermiddag al een Australische prepaid-telefoon gekocht dus konden meteen wat mensen bellen. Helaas nam niemand op, denk dat het uitgaansleven tot laat doorgaat hier.

Uiteindelijk konden we komen kijken bij een huisje in Redfern, een wijk vlakbij de universiteit. Het leek in eerste instantie een soort appartementencomplex maar ineens liepen we een jungle in. Echt HEEL mooi, het was een soort grote tuin omringd door appartementen, die zelf ook nog een eigen tuin hadden. We kwamen binnen in de woonkamer/keuken. Een van de twee andere bewoners was thuis, leek een hele aardige man. Boven was de kamer waarvoor wij kwamen kijken, van ongeveer 16 m2, maar met een grote kast en (nu komt het mooiste) een balkon. Nog even snel in de badkamer kijken: met een bad erin.

We waren niet de enige kijkers, er was ook nog een Duitser. Nou ligt het tussen Nederlanders en Duitsers sowieso al niet lekker, dus al was het om die Duitser te pesten, wij moesten en zouden hem voor zijn. Haha nee, we hadden al veel huisjes online bekeken en dit was sowieso de beste lokatie so far. En aangezien Eva maandag al moet beginnen op de uni en het morgen zondag is, besloten we het maar meteen te nemen. We moesten twee weken aanbetalen (je betaalt hier de huur per week) dus de komende twee weken zitten we goed. Woensdag kunnen we er al in!

Zondag, 7 maart

Vanmorgen lekker uitgeslapen! Nouja, lekker, we slapen naast een dikke lelijke Amerikaan en die stinkt en snurkt nogal. Maar goed, nog één nachtje volhouden dan verplaatsen we van kamer. Daarna naar het park gegaan en daar ontbeten. Rond een uurtje of twee zijn we richting Bondi Beach gegaan, waar het echt superleuk was. Mooie golven en lekker warm. Verder dus niet een hele boeiende dag, maar morgen moet Eva aan het werk dus nog even genieten van de vrijheid. We hebben vandaag wel onze eerste koala gezien (zie foto).

Tot snel!

• 07 Maart 2010 - 08:47

Carly:

Awwwwwwwww makes me a little homesick, tear tear. BUt what a fab place! and a great name! and everything about it screams australia to me! wanna see heaps of fotos ok guys!
    xxxxxxxxxxx

• 07 Maart 2010 - 09:16

Carly:

best koala ive ever seen!

• 07 Maart 2010 - 10:05

Peter:

Hoi , Je mag wel oppassen dat je niet opgepakt word door de dierenbescherming.
    Mooie foto,s. Zitten jullie zo dicht bij het strand. Wel om jaloers te worden. Gisteren was het hier weer ijskoud met een gure wind.

Eva, morgen veel succes op je eerste uni dag. Ben heel benieuwd hoe je dit ervaart.

Dikke kussen voor jullie, en smeer jullie goed in tegen de zon.

XXXXXXXXXXpeter&Liliane

• 07 Maart 2010 - 10:13

Judith:

Wat leuk die foto's, ik ben ook wel een beetje jaloers.....
    Succes morgen, klinkt allemaal heel relaxt tot nu toe.

zoen Mama

• 07 Maart 2010 - 11:29

Mirjam:

zo hee, dat hebben jullie goed en strak geregeld! 1-0 voor nederland dus haha. nou Michile nog werk vinden en dan komen jullie straks niet eens meer terug (ojee). Leuke foto's! Voor Bergen aan Zee halen jullie straks vast je neus op. En wat een prachtig, sfeervol uni-gebouw. geniet er maar van, van jullie grote avontuur. liefs

• 07 Maart 2010 - 12:05

Frank:

Hoi Eva / Michiel,
    Leuk jullie weblog: verhalen en foto's - geeft toch 'n beetje gevoel sfeergevoel - kan dus niet genoeg van zijn!
    In elk geval veel plezier komende dagen, als jullie vol in 't leven gaan storten.
    Liefs,
    Papa

• 07 Maart 2010 - 12:12

Chantal:

Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben daar en wat zijn jullie foto´s mooi! Ik ben een klein beetje jaloers..

Het appartementencomplex ziet er erg mooi uit! Wat ga jij doen (Michiel) als Eva weg is? Heb je al plannen?

Geniet ervan en ik zie je volgende verhaaltje wel weer verschijnen!

Liefs Chantal Xx

PS. Jullie hoefden vast geen moeite te doen om die 'iets-te-grote-en-opvallende-Koala' te spotten ;)

• 07 Maart 2010 - 12:21

Sterre:):

Nu wil ik er nog liever heen (al is het alleen maar om de koala's)!
    Maar dat zal nog wel wat jaartjes duren voor ik daar heen kan :( in ieder geval fijn dat jullie het al zo leuk hebben!
    ik mis jullie wel hoor
    ×× Sterre

• 07 Maart 2010 - 12:31

Sanne:

Hee Michiel!
    Leuk hoor zo die verhaaltjes wat je nu al allemaal meegemaakt hebt!!
    We blijven je vanaf "Tienhovencity" volgen;)
    Xx

• 07 Maart 2010 - 13:05

Erica:

Hoi luitjes, supergoed dat je een plekkie hebt gevonden en zo snel ook!
    Leuke koala zeg, komen hier ook voor hoor ik heb er vorige week 1 hetzelfde op het werk gezien;misschien z'n broer???
    xxerica

• 07 Maart 2010 - 13:08

Berthe:

Wow, dat klinkt allemaal prachtig, vooral de indoor jungle natuurlijk. Ik mag nu bijna dagelijks naar Reigersbos, dus jaloers hoef ik niet te zijn ;)
    Sterkte met je eerste dag! x

• 07 Maart 2010 - 14:38

Ellen:

Eerst geleficiteerd met jullie prachtige lokatie, écht super.Volgende foto's van de binnenkant? En ook nog even lekker aan het strand, met factor 2000 dan toch?Na die rode konen?
    En als we het tóch over rood hebben; ik dacht aan een aap met rode billen..
    En wát een mooi gebouw!
    Succes daar Eva, morgen!XXX

• 07 Maart 2010 - 15:13

Imelda:

Hoi Michiel en Eva...

Leuk hoor jullie stekkie voor de komende tijd...en wat een leuke foto's!
    Eva ..ik ken je niet maar veel succes op de universiteit.

Gr Imelda

• 07 Maart 2010 - 16:39

Premier:

Heey shut up en Eva aan de over kant, wat een mooi fotos. ik zou een mondkap en oordopjes kopen, dan heb jij niet zo veel last van de amerian ha ha haa!!!. Hell veel plezier jullie daar en tot horens weer.

Groetjes Premier

• 07 Maart 2010 - 17:52

Peter/pa:

Hoi kanjers. jullie slapen waarschijnlijk nog. Maar het doet mij/ons goed om te lezen hoeveel support er achter jullie staat.
    Nogmaals,Eva veel sterkte morgen. En kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Hoop dat jullie ook nog enige voor voor jullie zelf overhouden. Als alle suporters ook beantwoord moeten worden.

XXXXXXXPeter

• 07 Maart 2010 - 19:32

Eva Le:

Wauw wat leuk dat jullie al zo snel wat hebben kunnen vinden! En supergave foto's! Ik heb jullie helaas niet meer gesproken voordat jullie weg gingen, maar hierbij wens ik jullie nog een super toffe reis toe!
    Liefs!

• 07 Maart 2010 - 21:40

Judith :

Hoi Eva en Michiel,

Wat hebben jullie het super zeg. Lekker weer, een huisje, dit kan niet meer mis gaan. Ik ben benieuwd naar alle belevingen. Veel succes op je eerste daagjes werk Eva.

Ik blijf jullie volgen.

Liefs Judith,

Ps. er is niets mis met duitsers hoor,..;)

• 08 Maart 2010 - 09:37

Opa:

fijn dat jullie het zo voorelkaar hebben mooie fotos kijk uit naar volgende verslag groeten opa feijen xxx

• 08 Maart 2010 - 10:35

Hoi kanjers.

Ben benieuwd hoe het vandaag was op de uni.

Zag dat taatje ook op de mail was, Toppie.

En natuurlijk ook naar de foto,s van jullie huis. Hoop snel weer iets te horen. Dikke kussen XXXXPeter&Liliane

• 08 Maart 2010 - 10:43

Peter (fluit):

Hé jullie beiden,
    Wat een goeie start, nu al een eigen onderkomen. Geniet van jullie avontuur! Gr.

• 08 Maart 2010 - 17:46

Hoi Kanjers.

Ik weet dat jullie waarschijnlijk nog onder de wol liggen.Voor zover nodig bij de temp-daar.En het bij jullie al dinsdag is . Nog een dagje en dan naar jullie eigen optrek. Ben heel benieuwd hiernaar. En natuurlijk ook hoe het op de uni- gaat met EEF.

XXXXXXPeter& Liliane.

• 08 Maart 2010 - 20:27

Roos Klaver:

Wowwwwwwwwww!!! Super cool daar man! Echt heel leuk dat jullie al zo snel iets hebben gevonden joh! En jullie winnen ook dik van mij met reacties ;) Nouuu ik ga zo ook maar weer een verhaal schrijven! Kan niet wachten tot jullie volgende!
    Kusje

• 09 Maart 2010 - 05:16

Hier uit het koude nl -3
    Hoe gaat het. Word elke keer een beetje jaloerser op jullie.
    En bibber hier van de kou.
    Morgen verhuizen, leuk.
    Ben heel benieuwd.
    En vooral hoe het met Eva op de uni gaat.

Dikke kus XXXXX Peter&Liliane

• 09 Maart 2010 - 09:27

Jeroen:

Is het niet wennen met die omgekeerde zwaartekracht?

• 09 Maart 2010 - 18:46

Hoi Kanjers.

Voor nu, slaap lekker verder.? En voor straks heel veel succes,plezier met het betrekken van jullie stekkie.

Dikke kussen XXXXPeter&liliane

• 09 Maart 2010 - 18:48

Peter/pa:

O,ja noge even, bedankt voor je sms-je. Leuk om te horen dat het volleybal super was.
    XXXXXXp

• 10 Maart 2010 - 07:56

Leonard:

Giel&Eva!

Lang niet gesproken zeg. Doen we wel zodra jullie thuis komen :P

Wat ontzettend vet, zitten ze naar Australie...
    Goed verhaal zo far, en jullie hebben al wat leuke foto's geschoten.
    Nog een tip: Bondi beach is natuurlijk mooi en famous, maar Clovely beach stukje naar het zuiden van Bondi kan je ook een beetje snorkelen, zit ook wat vis (tot +/- 60 cm lang) Aanradertje!

Zeg, geniet met volle teugen, succes met jullie huisje en en het bijzonder Eva op de Uni. Hoop meer van jullie te lezen!

greets, Leonard

• 10 Maart 2010 - 13:00

Hoi Kanjers,

Hoe bevalt jullie nieuwe onderkomen??
    We zijn heel benieuwd naar de foto,s.

GroetjesssssXXXXX P & L

• 10 Maart 2010 - 20:13

Charlotte:

Hoi Eva en Michiel,
    Hoe is het daar?
    Lekker weertje?
    OKe ik wil ook wat over de koala zeggen... echt grappig. Ik wou dat ik dat ook kon. Geniet er nog 6 maanden en ?? dagen van...heel veel groetjes, Je nichtje
    Charlotte!!

• 10 Maart 2010 - 20:29

Tilly:

Hallo wereld reizigers,
    Leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen met jullie...
    Je manier van verslaan is erg leuk en de moeite waard om het te blijven volgen.
    Ik ben erg benieuwd wat jullie volgende belevenissen zullen zijn...
    Geniet ervan!!
    Dikke kus,
    Tilly

• 11 Maart 2010 - 15:55

Cees:

hebben julie nog een tuinman nodig? kzie ook nog een kraan op de foto ,dus vervelen zal ik me niet. ben zelf net terug van dominica en dat was top ,veel gedoken en twee bultruggen gezien ,enz enz. have fun. grt hier

• 13 Maart 2010 - 17:10

Liesbeth:

Ha M&E,

Rick en ik zijn vanmorgen teruggekomen uit Mexico. Fantastische week gehad. Maar als ik jullie verhalen zo lees en de foto's zie...krijg ik direct weer heimwee naar de warmte en het nieuwe onbekende!!
    Geniet er van, zo te lezen hebben jullie het prima voor elkaar so far!
    Eva; succes maandag! En Michiel; keep on walking!!
    Grtz Rick en Lies