Amsterdam - Seoul - SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu Amsterdam - Seoul - SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Seoul - SYDNEY

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

05 Maart 2010 | Australië, Sydney

Oke, beginnen bij het begin: 3 maart, om negen uur opstaan om maar eens de tassen te gaan inpakken. Lekker stressen dus, maar het ging aardig snel en rond een uur of elf zat ongeveer alles erin. Mooi op tijd, want om half twaalf had ik een last minute afspraak bij de tandarts. Nog een half uurtje om even mijn schoenen wat op te poetsen, of dat dacht ik tenminste. Uit de poetstube kwam niet echt veel poets, iets harder drukken dus. Maar blijkbaar ken ik mijn eigen krachten niet en voordat ik het wist zat de hele kamer onder de witte schoensmeer, incl. de laptops, Eva en ik! Gelukkig stond Judith (mama van Eva) binnen 20 seconden in de huiskamer om te helpen en zo was alles vrij snel schoon (gepoetst).

Verder nog een drukke maar niet zo boeiende dag gehad en om zes uur vertrokken we dan eindelijk naar Schiphol (iets later omdat de Defender niet op tijd was). Tegen de tijd dat we ingecheckt waren, was iedereen die ons kwam uitzwaaien ook aagekomen en stonden we ineens met een vrij grote groep.

Ondanks dat het maar voor zeven maanden is, is het toch altijd weer moeilijk om gedag te zeggen. Menig traantje werd weggepinkt en toen door de douane, naar de gate. We konden eigenlijk gelijk doorlopen en vertrokken precies op tijd richting Seoul. Er was veel ruimte over in het vliegtuig maar die werd al snel ingepikt door kleine Chineesjes die graag wilden liggen.

We hadden, op het smerige eten na, een goede reis. Wel wat turbulentie maar de geur van de Oosterse ‘keuken’ had meer negatieve invloed op onze maag. En eigenlijk is elf uur vliegen dan ook zo om. Eenmaal in Seoul aangekomen bleek dat de Eva werd gezocht door Interpol. Vrij raar, maar al haar gegevens stonden daar inderdaad op een lijstje. Het mooie is dat die Chinees (Koreaan zegt Eva) geen woord Engels sprak, hij bleef maar om een paspoort schreeuwen. Na een tijdje mochten we plotseling toch doorlopen, oke dan.. Later bleek Eva inderdaad snelle handjes te hebben. We kregen lekkere pinda’s met wat te drinken in het vliegtuig maar voor ik het wist waren al mijn pinda’s op zonder dat ik er maar één op had. Later verklaarde zij dat ze ze wel heeft geprobeerd te bewaren maar dat de verleiding te groot was.

Even snel een McDonalds pakken (ik heb je verslagen Berend, het was half tien ’s ochtends Nederlandse tijd). Drie uur later mochten we alweer boarden richting Sydney.

Hier in Sydney aangekomen konden we bij de douane in een keer doorlopen, er werd niks gecontroleerd. Wel werd er gevraagd of je eten bij je had maar toen we zeiden van niet, mochten we direct door de douane heen.

We besloten een shuttle bus te zoeken en vroegen aan de chauffeur hoeveel het zou kosten om naar ons hostel te rijden. En je gelooft het niet, maar na twee minuten in Sydney was het toch echt al zover, de eerste keer: ‘no worries’. Later bleek dat 14 dollar te betekenen. We deelden de shuttle met drie oudere echtparen en een ‘vies kouwend’ meisje.

Na het inchecken bij het hostel zijn we direct wat dingen gaan regelen, zo hebben we al een Australische bankrekening! Wel zijn we nog op zoek naar een telefoonnummer..

We hebben nu even lekker gedoucht en gaan zo weer terug de stad in. Dat was het voor nu, een A4tje zit ook zo vol. Hoop dat het jullie niet verveelt.

PS1. We missen jullie wel heel erg. ;)
PS2. Het weer is heerlijk, het voelt echt als vakantie, en het hostel is ook prima.

  • 05 Maart 2010 - 07:07

    Judith:

    Dag lieverds,

    Ik mis jullie nu al natuurlijk, maar wat heerlijk dat jullie er zijn en om dit verhaal te lezen.
    Hier weer nachtvorst.
    Moet nu werken, skypen morgen 10 uur jullie tijd 21 uur?
    dikke zoenen

  • 05 Maart 2010 - 08:13

    Germer:

    Heey michiel,
    leuk om te lezen ben benieuwd naar je volgende stappen daar
    groetjes
    Germer

  • 05 Maart 2010 - 08:46

    Jeannette:

    Hee, leuk verslagje van de reis! En heel goed om te horen dat jullie zijn aangekomen, dat het daar lekker weer is en eht hostel mooi :)
    veel plezier!

    Liefs

  • 05 Maart 2010 - 09:06

    Leonie:

    No worries mate ;)

    Het verveelt juist helemaal niet! Erg leuk om al iets te lezen. Eva, ik zou de pinda's ook opgegeten hebben :P
    Wel veel foto's plaatsen hoor!

    En ik heb vandaag mijn herkansing neurologie gehaald, dus jee nu lekker weekend!

    Veel plezier!

    Liefs :)

  • 05 Maart 2010 - 09:27

    Mike:

    Beste opa giel!

    Blij te horen dat de reis goed is verlopen,
    maar mijn vraag voor vandaag is:
    Hoezo heb je die Chineesjes niet het vliegtuig uitgegooid?

    Groetjes,
    Ralph I.

  • 05 Maart 2010 - 09:59

    Erica:

    Hoi Michiel en Eva,

    Leuk eerste verslag, blij dat jullie goed aangekomen zijn.Vanmorgen toen ik wakker werd dacht ik, oke nu zijn ze in australie.
    Succes met het zoeken van 'woonruimte'en ik kijk uit naar het volgende verslag haha

  • 05 Maart 2010 - 10:13

    Meisjes A2.:

    Hoi Eva en Michiel,

    Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen! Wij lezen nieuwsgierig met jullie mee :).

    Groetjes van de A2.

    PS: Even voor de goeie orde:
    'Huidige locatie: Nederland, Sydney.' Toch een beetje slordig he, hahaha.

  • 05 Maart 2010 - 12:13

    Ellen:

    Altijd als je één sms-je verwacht, krijg je er een heleboel! En die van jullie natuurlijk het laatst! Maar ik heb weer lekker geslapen! No(more) worries! En zo snel al een verslag! Leuk gedaan hoor en vooral die foto's (natuurlijk weer eten).
    Succes en ik hoop dat jullie snel in je ritme zitten!! Dikke kussss...XXX

  • 05 Maart 2010 - 16:31

    Aere:

    hey michiel!

    cool reisverslag! Veel plezier daar :D

    Greets
    Aere

  • 05 Maart 2010 - 16:39

    "Ome" Hans:

    Beste Eva en Michiel,

    Onwijs leuk om jullie verslag te lezen.
    Ben ook benieuwd naar het vervolg.
    Wij als achterblijvers gaan ons best doen om een acceptabel kabinet te krijgen voor als jullie terugkomen!

  • 05 Maart 2010 - 17:33

    Roos Klaver:

    Schattepatatjes!
    Wow gek om zo'n verslag te lezen, maar wel tof hoor! Ik verwacht ergens nog steeds dat jullie zometeen gewoon weer naar binnen lopen hier, maar dat zit er helaaaas niet zo in.. Het klinkt goed allemaal en ik ben wel jaloers op jullie weer, man! Gelukkig eten jullie zo te zien niet veel lekkerder dan mijn gepureerde soepen.. Nou, ik wacht met smart op jullie volgende verhaaltje =) We skypen binnenkort wel, hoop ik! Mis jullie!
    Kusjes

  • 05 Maart 2010 - 19:24

    Mirjam:

    Ej Michiel, wat heb je dat leuk geschreven! Ik voelde mij ook een beetje mee op jullie grote reis. Blijf jullie op de voet volgen hoor. Hier koud, vies, nat jekkie dus geniet van het vakantiegevoel. liefs mirjam en men

  • 05 Maart 2010 - 21:47

    Marlies:

    jullie feestje gemist maar goed om te horen dat jullie er zijn. Geniet er van en wij gaan genieten van jullie verslagen, de 4 ijssennaggertjes

  • 05 Maart 2010 - 23:17

    Roosje:

    Hé Michiel & Eva,

    Onwijs veel plezier.
    Zoals ik al heel vaak heb gezegd michiel, ik mis je nu aaaal.:(

    Liefs,
    Roosje

  • 06 Maart 2010 - 05:46

    Peter:

    Hoi Kanjers.
    Ik probeerde de hele tijd contact via skipe te krijgen. Maar kreeg geen antwoord.
    Maar ja, comp-wonder zoals ik ben, dacht er was nog een side.
    Fijn dat alles goed gegaan is.
    Hoop snel weer het vervolg te horen.

    XXXXXXX Peter&Liliane

  • 06 Maart 2010 - 10:05

    Ijdo:

    heey eva en michiel,

    fijn om te horen dat jullie veilig in australie zijn.

    groetjes van mij en de rest van het gezin :P

  • 07 Maart 2010 - 08:42

    Carly:

    Hey guys! Isn't Australia fabulous! So is it everything I told you it would be? The amount of times your going to hear "No Worries" and it's not just me! I'm so super excited for you guys. And I think the weird bird is an Ibis. Have a blast and Ill keep trying to read your blog hehhehe.
    ENJOY!
    miss youse!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2010 - 08:13

    Margriet, Jeroen Etc:

    He Eva en Michiel,

    Wat enorm leuk om jullie reisverslag te lezen en jullie zo te volgen.
    Ik kan nu niet zeggen dat ik jullie onwijs mis maar fijn om te horen dat het goed gaat.

    toch dikke zoenen van ons.

  • 09 Maart 2010 - 16:17

    Jaap & Ina:

    Lieve Eva en Michiel, even een berichtje van opa Jaap en oma Ina. Wij zijn nu in Huizen, we gaan straks naar het optreden van Sterre. Mama werkt nog en Berend typt dit voor ons. Oma Ina zegt dit voor. Ik vind het Mooie foto's en berichten.
    Groetjes van Jaap en Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Michiel en Eva

Where will we go?

Actief sinds 28 Jan. 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 56999

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Azie

02 Oktober 2012 - 24 December 2012

Zuid Afrika

03 Maart 2010 - 18 September 2010

Australie

Landen bezocht: