Uluru, Olga's en Kings Canyon - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu Uluru, Olga's en Kings Canyon - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

Uluru, Olga's en Kings Canyon

Door: Eva en Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

02 September 2010 | Australië, Brisbane

De laatste keer dat we wat schreven zaten we in Alice en waren we van plan een dagje niks te doen. Niet gelukt, al snel raakten we verveeld en besloten we wat inkopen te doen en daarna toch maar richting Uluru te rijden.

De reis naar Uluru is ongeveer 500 km.. Als ik het niet zelf had gedaan zou ik ons voor gek verklaren, 500 km voor een steen. Maar goed, je moet toch wat he, als je twee maanden niks te doen hebt. Onderweg zijn we nog gestopt bij de Henbury-meteorietenkraters. Helaas geen buitenaards leven ondekt, hoewel we toe moeten geven dat de lompheid van Simone er soms verdomd veel op lijkt.

Nadat we een kampeerplekje in het resort hadden geboekt (echt waar, er ligt een heel resort naast Uluru met vier hotels + camping), zijn we snel doorgereden naar het national park. De toegang kostte ons slechts 50 dollar.. 50 DOLLAR! Voor een steen. Nadat Eva en S&S de helft van de route om Uluru heen hebben gelopen, werden ze opgepikt om naar de zonsondergang te gaan kijken. Hier werd Simone nog even flink aangepakt door een Frans wijf, omdat hij in de bosjes had staan plassen, en hoe respectloos is dat (hierbij moeten we nog vermelden dat voor de $25 p.p. er welgeteld één toilet in het hele park te vinden is). Hoe dan ook was het behoorlijk hilarisch, vooral omdat daarna haar kinderen begonnen te janken en ze niks van de zonsondergang heeft gezien, terecht!

De zonsondergang was erg mooi, maar niks vergeleken met de zonsopkomst de volgende dag. We zijn om half zes opgestaan en naar een uitkijkpunt bij de Olga’s gereden (ik heb ook geen idee waarom ze zo’n oude heksennaam geven aan mooie rotsen). Vanaf daar konden we behalve de Olga’s ook Uluru heel mooi zien.

Nadat we een beetje waren opgewarmd en nog een stukje tussen de Olga’s door hebben gelopen, zijn we doorgereden naar Kings Canyon, een rit van ongeveer 450 km. Je verwacht natuurlijk dat we het spannendste gedeelte van onze reis al hadden gehad, maar om eerlijk te zijn kregen we de grootste adrenalinekick toen we met zijn vieren over Kings Canyon heen vlogen, in een helikopter! De volgende dag zijn we via de West MacDonnell Ranges weer teruggereden naar Alice Springs. Totaal was dit tripje zo’n 1150 km, maar het was het zeker waard.

Omdat wij deze dag nog boven Alice wilde eindigen hebben we onderweg afscheid genomen van Simone en Silvio, die de volgende dag van Alice naar Melbourne zouden vliegen. We hebben het echt heel erg gezellig gehad met zijn vieren en hebben afgesproken dat we elkaar zeker gaan opzoeken (het liefst in Italie natuurlijk).

De campervan die we hebben gehuurd moet worden ingeleverd in Brisbane, dit ligt 3000 km van Alice. We hebben er nu 2600 km opzitten en hebben nog twee dagen. Even tijd om het rustig aan te doen dus.

Vanaf Brisbane hebben we maandag (6 sept) een busticket naar Byron Bay. In Byron blijven we een week. Maandag (13 sept) vliegen we naar Sydney, vanaf waar we zaterdag (18 sept) terug zullen vliegen naar Nederland. Wel met een kleine tussenstop van 20 uur op Seoul airport, waar we ons erg op verheugen, not.. En uiteindelijk is het dan de bedoeling dat we zondag (19 sept om 17.55 uur) weer door de deuren van Schiphol mogen lopen. Iets waar we stiekem alletwee wel een beetje naar uitkijken.

• 02 September 2010 - 05:04

Thea:

geniet nog ff van de dagen daar, het is zo 19 sept gr

• 02 September 2010 - 06:06

Frank:

Geniet er nog van die laatste weken -al beginnen we jullie ook (een beetje) te missen!
    Papa

• 02 September 2010 - 09:52

Erica:

Hoi luitjes, wat maken jullie ook veel mee zeg, hardstikke leuk om te lezen en jullie zo te volgen. Het eind is voor jullie wel in zicht maar ik lees dat jullie ook wel weer zin hebben om naar Nedeland te gaan. Dat is wel prettig denk ik.
    Mooie foto's gemaakt hoor!
    Wij hebben nog ff voor de boeg (zo'n maand of 9).Heerlijk tot nu toe en al aardig richting het zuiden gekomen, nu nog in Portugal maar het duurt niet lang meer en dan zijn we weer in Spanje en gaan dan naar Andalusie.
    Jullie nog veel plezier voor de komende weken en groetjes van deze kant, Rob en Erica

• 02 September 2010 - 17:44

Leonie:

Hihi, Michiel wat schrijf je toch leuk :) Maar jullie doen inderdaad veel moeite voor een steen! We zien elkaar snel weer.

Liefs!

• 02 September 2010 - 17:45

Leonie:

ps: eventjes zonder mij in een helikopter gaan zitten :D Ik ben uberjaloers :D

• 02 September 2010 - 20:00

Mirthe:

Heee
    Ziet er allemaal heel leuk uit daar!! :)) Maar ben wel blij als jullie weer thuis zijn.. *bloos*
    Ik hoop dat jullie het nog heel leuk hebben de laatste dagen!!

Kus Mirthe

• 02 September 2010 - 20:35

Judith:

Bedankt voor de prachtige bos bloemen! Ik heb er een foto van gemaakt.
    En ook heel blij jullie weer even gesproken te hebben.
    Knuffel van mij.

• 03 September 2010 - 06:34

Mirjam:

tsja, dan zit jullie reis er alweer bijna op. Florian vertrekt 17 september voor een jaar naar Engeland dus hij mist jullie net maar dat is om de hoek. We genieten mee van jullie verhalen! Erg leuk, op mijn verlanglijstje staat al jaren een tijdje in Australie wonen (denken jullie dat er daar een traplift business is en hoe zit het met de treinen?). Nu heb ik het idee er ook een beetje te zijn.
    Plezier en zoen

• 03 September 2010 - 10:11

Peter/pa:

Hoi reizigers.

Weer een mooie verslag, en geweldige foto,s.
    Denken jullie ooit nog te kunnen wennen aan ons kikkerlandje.
    En een afstanden. effe 1500 km tot de volgende bestemming. Dan zitten wij in spanje.

En nu dan nog twee weekjes. Maar wij kijken ook daar naar uit.Hoop dat ze net zo inspirerend zijn als de voorgaande. Wat een avontuur.

Geniet er nog samen lekker van, kruisen wij elke dag er een weg van de kalender.

Groetjes &&&& XXXXX, P&L

• 05 September 2010 - 17:47

Jack Huizen Sur Mer:

Nou Chieltje, ik zie dat je veel geleerd hebt van ons kampvuurtje in Limbabwe. Een echte ontdekkingsreiziger en beschermheer van je meissie ben je geworden. Nog mooie dagen en een goede vlucht. WWWW: Het zal wel weer wennen worden in Fileland!. grt JM

• 05 September 2010 - 20:10

Roos:

Mennnnn over 2 weken zijn jullie er gewoon weer! Bizar hoor, maar kan niet wachten! Geniet er nog even van, het ziet er vet uit!!
    Kusjes

• 06 September 2010 - 10:14

Stefan:

Gaaf!

• 06 September 2010 - 17:33

Evelien V.D.:

Wat een mooie lucht op die foto, niet normaal!!

Heel veel plezier de laatste weken! Als je 20 uur in Seoul hebt moet je zeker even de stad in gaan, het is daar geweldig! Met de bus ben je er in een uurtje en er zijn super veel leuke dingen te doen. Laat maar weten als je nog tips wil.

• 08 September 2010 - 17:12

Peter/pa:

Hoi Kanjers.

Word met de dag spannender.
    He, 20 uur in seoel/Korea. Ik zou mij daar wel kunnen vermaken.
    Het land van de Thai-qwan-do.
    Maar met zo.n reis achter en voor jullie.?
    Hoop dat jullie mega genieten van de laatste dagen.

Veel plezier nog, en dikke XXXXX P & L.

• 16 September 2010 - 05:59

Judith:

Nog 3 nachtjes slapen!!!!!
    Tot snel,
    kusjes

• 18 September 2010 - 15:04

Tilly:

Jullie hebben het steeds over afstanden alsof het niets is.... 3000km of 450 km het maakt allemaal niet uit... Het komt over als een peuleschil...Moet straks geen enkel probleem zijn om even naar Italie te rijden....
    Zie jullie snel weer!!