Eerste dagen - Reisverslag uit Stanger, Zuid-Afrika van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Stanger, Zuid-Afrika van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

09 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Stanger

Laten we beginnen bij het begin. Dinsdagavond begon ons Zuid-Afrika avontuur, na nog de hele dag druk bezig te zijn geweest om alles in te pakken, zijn we om half 6 vertrokken naar Schiphol. Nadat we onze bagage hadden ingeleverd in een supersonisch apparaat dat onze hele tas in een keer inslikte zijn we met zijn allen nog een echt Hollands frietje wezen eten. Om half 8 zijn we door de douane gegaan. De vlucht naar Parijs stelde echt niks voor, we hadden alleen wat vertraging omdat de brandstoftank niet was afgesloten door meneer de tanker. Maar voordat we het idee hadden dat we waren opgestegen waren we alweer aan het landen. Vanuit Parijs vlogen we met een A800 (een vliegtuig met twee verdiepingen) naar Johannesburg. Deze vlucht duurde 10 uur, maar het grootste gedeelte hebben we wel geslapen. We zaten op de tweede verdieping helemaal achterin met niemand naast ons, heerlijk rustig dus.

In Johannesburg moesten we door de douane heen en met Eva betekent dat altijd een spannend avontuur. Na een tijdje in de rij te hebben gestaan mochten we samen naar een meneer toe, die vroeg om onze Papers. Wij wisten van niks dus Eva pakte onze vliegtickets, maar dat was niet wat ie bedoelde. Na een paar keer goed te hebben geluisterd bedoelde hij Purpose. Ons antwoord was holidays.

Nadat we onze auto hadden opgehaald (met een kleine upgrade) zijn we zo snel als we konden Johannesburg uitgereden. We waren flink bang gemaakt door alle verhalen, dus we waren maar wat blij dat we dat hadden overleefd. Nadat we een stuk snelweg hadden gereden zijn we naar een klein dorpje gereden genaamd Harrismith waar we in een blokhut bij iemand in de tuin hebben geslapen. Wat kan een bed toch lekker zijn nadat we een nacht in een stoel hebben gezeten.

De volgende dag zijn we door het Drakensberg-natuurgebied gereden. Hier hebben we de eerste apen ontmoet, een aantal hadden zelfs een baby-aapje. Nadat we een tijdje hadden gereden besloten we richting Injisuthi Camp te rijden om daar te overnachten. Deze rit bleek, door slechte wegen, langer te duren dan verwacht en tijdens zonsondergang kwamen we pas aan in dit park waar de receptie al dicht was. Echt balen, want we wilden zeker niet in het donker dat hele stuk terug. Gelukkig kwam er een vrouw naar buiten die ons via de achterkant van de receptie nog wel een huisje kon verhuren, voor veel te veel geld. Maar we hadden dus niet echt een keuze. Gelukkig hadden we nog een halve cake, een zak chips en wat dropjes, want er was ook geen winkel in de buurt.

De derde dag zijn we op tijd vertrokken, terug richting de bewoonde wereld. Onderweg zijn we nog wat mooie watervallen tegengekomen die we op de heenweg gemist hadden door de haast. We hadden onze route redelijk uitgestippeld en wilden uiteindelijk op tijd stoppen in Howick. Toen we daar gingen zoeken naar een B&B bleek dat lastiger te zijn dan gedacht. Alles zat vol, waarom is ons nog steeds een raadsel want zo bijzonder was het allemaal niet. Toen we een stuk verder reden vonden we een mooie kamer bij een oude man thuis (die aan professioneel autootjes racen deed).

Zaterdag zijn we naar de Dolphin Coast gereden waar we een huis hebben gehuurd voor zes weken. We waren er al om 1 uur en hadden pas om 2 uur afgesproken, dus besloten we nog even naar het strand te gaan. We hadden op het vliegveld een Zuid-Afrikaanse simkaart gekocht met wat internet-tegoed. Dit was de eerste keer dat we goed bereik hadden en we besloten een belletje naar huis te doen. We zaten aan het strand en ineens komt er een jongetje naar ons toe die zegt, there are whales over there! En voor onze neus komt er een walvis voorbij zwemmen.

Eva had het huisje vanuit Nederland geregeld en we wisten niet precies wat we moesten verwachten maar het is allemaal erg mooi. We hebben uitzicht op zee en een heerlijk zwembad(je). Zondag zijn we naar Stanger Hospital gereden waar Eva haar coschap gaat lopen. Het bleek erg simpel te vinden en we mochten zelfs even rondkijken van de bewaking. Het was best druk binnen en we besloten de dokters verder met rust te laten en weer terug te gaan naar huis.

Vandaag was Eva haar eerste dag in het ziekenhuis, maar daarover later meer.

• 09 Oktober 2012 - 08:37

Judith:

Dag lieve Eva en Michiel,
    Leuk om weer jullie verhalen te lezen en foto's te zien.
    Spannend weer zo'n reis, maar het ziet er allemaal goed uit.
    Dikke zoenen,
    mama

• 09 Oktober 2012 - 09:21

Tilly:

Wat een verrassingen allemaal die eerste dagen daar... Het is duidelijk dat dit echt een heel ander land is als Australie. Lijkt me erg gaaf om die verschillen te beleven. Geniet ervan....dan hebben de thuisblijvers ook veel om te lezen...!!
    Groetjes,
    Tilly

• 09 Oktober 2012 - 10:20

Germer:

Leuk begin! Was vast een stuk spannender door alle enge verhalen thuis. Succes met werken Eva!

• 09 Oktober 2012 - 10:50

Jacob:

He daar!

Leuk verhaaltje! Havefun daar, genieten en ontdek je soortgenoten:)

Xx jacob

• 09 Oktober 2012 - 13:31

Ellen:

Hoi lieverds,
    Héérlijk om te lezen dat het zo goed gaat!
    Mooi verhaal weer en gave foto's!
    En i.d.d. niet alle enge dingen vertellen hoor!
    Eva, toi toi toi! Lukt dat met de taal??

Ik kijk uit naar het volgende verhaal! XXX
    Ellen

• 09 Oktober 2012 - 18:47

Roos:

Lieve Eva en Michiel!
    Wat klinkt t allemaal supercool!! En vet leuk huisje! En dieren.. Binnenkort skypen? :)
    Veel plezier voor nu!
    Liefs xxxxxxxxx

• 10 Oktober 2012 - 13:56

Mirjam :

Lieve Eva en Michiel,
    Een indrukwekkende start van jullie SA avontuur! Prachtige foto's! Veel maken en sturen. Voor zijn de apen, het Drakens gebergte en de walvis vertrouwd. Oppassen voor haaien met zwemmen in zee :-) als het goed is zijn er netten in zee. Geniet en kus, Mirjam

• 13 Oktober 2012 - 12:59

Marlies:

Hoi Eva en Michiel, groetjes van ons uit Oudorp, we zien uit naar het volgende berichtje! We volgen jullie op de voet en wie weet gaan we ook nog eens die kant op.....vooral veel foto's en verhalen horen we van jullie en wat het werk aan gaat....rustig aan...is ons motto, de dag is vanzelf weer om, liefs Marlies

• 14 Oktober 2012 - 08:03

Ruud:

Mooi dat alles goed gaat daar. Ben benieuwd ook hoe t verder verloopt... Grtn van ons 3-en.

• 17 Oktober 2012 - 07:42

Thea:

Hoi wat een mooi avontuur zijn jullie begonnen , geniet van de foto's en verhalen gr