Auto gekocht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu Auto gekocht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

Auto gekocht!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

20 Maart 2010 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

Het wordt geloof ik tijd om te laten zien dat dit niet alleen Michiel zijn weblog is, dus doe ik een keertje de verslaggeving van onze avonturen. ;)

Om maar meteen to the point the komen: we hebben vandaag een auto gekocht en hij is supercool!

Gisteren zijn we naar Kings Cross gegaan, aangezien dat blijkbaar dé wijk is om een auto te kopen. En inderdaad, de hele straat stond vol.. Helemaal leuk, zoals we eerder al schreven is nu een goede tijd om er een te kopen, dus er stonden allemaal wanhopige mensen die voor weinig geld hun auto kwijt wilden.

Het duurde echter nogal lang voordat ik wegmocht van de uni (wel toffe cellen gezien, maar daar zal ik verder maar niet over uitwijden), dus Michiel had alle auto’s al uitgebreid bekeken. Toen ik eindelijk aankwam werd ik direct meegesleept naar een supergrote 4WD, een Mitsubishi Pajero. Ik vond hem eigenlijk vooral best wel lomp, en lang niet zo vet als de Volkswagen minivan die verderop in de straat stond, maar voor Michiel was het liefde op het eerste gezicht. Hij had hem verder al helemaal gecheckt op roest en andere interessante dingen, zag er allemaal perfect uit. En heel veel overredingskracht was er uiteindelijk niet nodig, om mij te overtuigen dat een krakkemikkig busje niet op kan tegen offroaden over strand/bergen/whatever. (Daarnaast is me beloofd dat die bus er wel komt op onze volgende reis.)

Vanochtend zijn die mensen (Duitsers, haha) bij ons langs gekomen zodat Michiel een stukje kon rijden (ongeëmancipeerd, I know, maar links rijden is al eng, laat staan om het voor de eerste keer te doen in Sydney met iemand anders zijn monsterauto). Dat ging superlekker, dus ja.. Toen zijn we eigenlijk vrij snel in een cafétje gaan zitten voor het regelen van het papierwerk, en uiteraard het overhandigen van the big money.

Jullie Nederlanders willen natuurlijk allemaal weten wat we nou hebben betaald: hij was $4500, oftewel €3000. Hartstikke goedkoop voor zo’n auto dus, helaas wel een redelijk ernstige aanslag op onze portemonnees. We bedachten pas gisteren dat er natuurlijk een dagelijkse pinlimiet is, zodat we gisteravond & vanochtend nog precies het geld voor de auto konden opnemen. Op dit moment zijn we dus extra armlastig, maar sowieso vinden we het niet heel erg dat er volgende week weer stufi & salaris binnenkomt.. Leven in Sydney is duur! Maar goed, nu we een auto hebben kan Michiel in ieder geval beginnen op zijn werk.

Anyway, dit moesten we natuurlijk even met jullie delen. We hebben geld moeten lenen van ons huisgenootje Simone om in een internetcafé te kunnen gaan zitten, haha. Volgende keer zorgt Michiel vast weer voor een langer verhaal! (Over of de Australische zorg net zo leuk is als de Nederlandse..)

xx

PS. Oja, dat is ook wel handig om er even bij te melden: de auto is al helemaal klaar om te gaan reizen! Als je de achterbank inklapt kun je er een bed overheen uitschuiven.. En verder zit er helemaal volledige kampeeruitrusting bij enzo. Wij zijn helemaal blij dus!

• 20 Maart 2010 - 10:15

Frank:

Dat klinkt als een echte expeditie auto - ben benieuwd naar de foto's- ik stel me er een beetje zo'n tentworx wagen bij voor. In elk geval veel plezierige km's ermee!
    XXX papa.

• 20 Maart 2010 - 10:16

Frank:

Fantastische wagen!!
    Kun je erin slapen, of heb jullie er uitrusting bij gekregen?
    Papa

• 20 Maart 2010 - 11:08

Judith:

Frank ziet helemaal groen....en nu krijg ik een klap, maar verder gaat het goed hier. Wat een auto! Maar nu kan er gelukkig ook weer gewerkt worden. Dikke zoen ,Judith

• 20 Maart 2010 - 11:10

Imelda:

Das een beste wagen zeg..

Daar mee kom je er wel bij je clienten he Michiel

Garoeten

• 20 Maart 2010 - 11:27

Ellen:

Robbert vraagt zich af of er nog een fiets bij zat .... Of zijn ze daar nu weer mee verder? :)
    Hij is súper!!
    Wat een bezit, zeg!

• 20 Maart 2010 - 11:28

Masja:

Zo, dat ziet er goed uit. Hier in Rwanda alleen maar of gare auto's die veel te duur zijn of super-de-luxe bakken die alleen voor ambassade mensen zijn omdat ze ze zelf importeren zonder tax te betalen. Dus wij gewoon maar met de moto-taxi ;-) Heel veel plezier daar, jullie 2. Ik geniet van jullie verhalen.
    xx Mas

• 20 Maart 2010 - 12:28

Marjolein:

Haha! wat een bak! zo hoef je in ieder geval niet bang te zijn voor schade omdat je aan de andere kant van de weg rijdt enzo. Jullie walsen gewoon overaal doorheen ;)

• 20 Maart 2010 - 15:26

Marcel:

Hè super vete bak ruilen??? Gr. Sam en mars

• 20 Maart 2010 - 23:34

Erica:

Leuk Eva, dat je ook een keer verhaal doet Wat een prachtige bak! Rij wel voorzichtig hoor Michiel.
    Groetjes Erica

• 21 Maart 2010 - 09:18

Leonie:

Woah wat een auto 8). Vet hoor!
    x

• 21 Maart 2010 - 09:21

Leonie:

Hmm... misschien had ik eerst de andere reacties moeten lezen... over de auto was al genoeg gezegd :P
    Nou ja, ook leuk van de hartcellen!! (Lagen ze fijn autonoom te kloppen in hun petrischaaltje? :D)

• 21 Maart 2010 - 09:46

Cees:

grrrr,;-),ome roel springt uit z'n vel van jaloezie als hij dit ziet.knallen met die duitser, en zet er straks wel een lier voorop want links rijden in het terrein is extra link...... grtjes ons

• 21 Maart 2010 - 09:55

Cees:

sorry eef ,heb je een keer de toetsen in kunnen drukken ,heeft iedereen het over die deutsche pfantserwagen. Probeer zo veel mogenlijk laptoptime te stelen en jouw avonturen achter de microscope te vertellen ,ik ben benieuwd ... grt ons

• 21 Maart 2010 - 11:43

Thea:

Leuke auto. Eva leuk dat jij ook wat schrijft, maar ik wil ook wel horen wat jij daar allemaal voor werk doet. gr

• 21 Maart 2010 - 18:57

Roos Klaver:

Whahaha.. Vet tof die auto, succes hoor daarmee, Eef! Ik ben blij dat we een soort bewijs krijgen dat jij daar ook bent en niet alleen maar werkdingen moet doen.. Goed, nu wil ik een datum graag, skype, skype..?? Mis jullie! xxx

• 23 Maart 2010 - 08:41

Peter/spam:

Hoi Luitjes.

Hoe staat het ermee. Ben benieuwd hoe de auto bevalt. Jullie zouden er toch de bergen mee ingaan.
    Wacht op een verslag hiervan(als jullie er uberhaupt uit gekomen zijn) je weet het nooit.
    Maar het is wel een superbak. iedereen jaloers.Zal niet meevallen om straks weer te moeten leren fietsen.

Groetjes en tot hoors. Peter & Liliane XXXXXXX

• 24 Maart 2010 - 15:01

Tilly:

Het gaat zo te zien en te horen erg lekker daar met z'n beitjes...
    Leuk, dat jullie een auto hebben en heel erg fijn dat Michiel nu ook inkomen binnen haalt. Dan mag je ook wel een beetje pretenties hebben met de keuze van je auto...toch??
    Ik hoop voor Michiel dat hij niet alleen de billen van oude dementerende kangaroe vrouwtjes hoeft te wassen, maar dat er ook nog af en toe een interessante patient tussen zit. Hoewel..
    Ik zie uit naar het volgende verslag...
    o en Eva.... jij bent zeker net zo goed in het verslaan van jullie avonturen.. !!! Hartelijke groet,
    Tilly

• 27 Maart 2010 - 18:17

Peter/spam:

Het is stil in ausy.
    Hoi Luitjes hoe gaat het.
    Waarschijnlijk flink druk beide.
    Jullie hebben er is natuurlijk nog wel een fan-club, die heel benieuwd is naar jullie.
    Maar laat je niet opjagen, BENIEEEEEEEEEEEUD.

XXXXXXXPeter & Liliane