Just moved in - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu Just moved in - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

Just moved in

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

12 Maart 2010 | Australië, Sydney

G’day mates,

Tja, daar zit je dan, in een internetcafé, nouja, winkeltje met twee computers.. Het is zeker 35°C met een beetje wind, wat zeker wel lekker is als je de hele dag buiten rondloopt.

Eergisteren zijn we eindelijk verhuisd. We moesten eerst nog naar de bank om onze pasjes op te halen. Maar buiten, je gelooft het niet, regende het.. Eindelijk! Heerlijk die koele wind. En al helemaal als je met 25 kilo zware tassen door Sydney heen moet. Rond tien uur checkten we uit bij het hostel en gingen we op weg naar ons ‘Strawberry apartment’. We konden er pas om drie uur later in, dus hebben eerst nog even in een internetcafe gezeten. Ik ben namelijk nog steeds hard op zoek naar werk maar het wil niet echt lukken. De afgelopen dagen heb ik de blaren onder mijn voeten gelopen op zoek naar restaurants etc. waar ze mensen zoeken. Totaal waren dat er ongeveer 20, maar tot nu toe niks meer van gehoord. Ook via internet lukt het niet echt. Ik verstuur iedere dag veel mailtjes met mijn CV naar bedrijven die mensen zoeken, maar hoor nooit wat terug. Maar we gaan gewoon verder met zoeken!

Terug naar ons huisje, na een tijdje wachten konden we naar binnen. De oude bewoners waren nog bezig met verhuizen, niet normaal wat die mensen allemaal in een paar maanden hadden verzameld. Ik ga echt mijn best doen om ons dat te besparen.

Eva moest om twee uur op de uni zijn dus die ging een half uur later alweer weg. Ik heb gewacht tot die mensen weg waren en ben daarna naar de supermarkt gegaan om het een en ander in te slaan. En je raadt het nooit, maar de Coca Cola was in de aanbieding (ja ja, Judith dat gaat gewoon door hier). Rond zeven uur kwam Eva thuis en omdat ik geen kangoeroe kon vinden zijn we maar overgestapt op Nederlandse pannekoeken, heerlijk. Later die avond onze house mates nog even ontmoet, de één is een Italiaan en lijkt op die man van Buurman & Buurman, lang en grappig. De ander is Libanees en een beetje verlegen.

Eva is inmiddels al vier dagen bezig op de uni en het bevalt haar erg goed! Blijft toch de dochter van een microbioloog he. Het lab bevindt zich in de kelder van het gebouw dus ze blijft een beetje achter bij mij qua bruinheid, maar daar gaan we dit weekend wel aan werken.

Dinsdag was mijn eerste dag volleybal, wat ook op de campus is. Ik was ruim op tijd dus heb eerst nog een wedstrijd cricket gekeken. Kan iemand mij uitleggen wanneer degene die de bal weg moet slaan af is? Hij moest er de hele tijd uit maar ik snapte niet waarom..

Maar goed, volleybal, erg grappig om te zien hoe Australiërs dit doen, maar aan de andere kant ook wel weer zielig. Ik waande me een beetje in een derdewereldland. De netten kwamen in drie bakken uit de kast en er werden twee vierkante ijzeren palen in de grond gezet, ze hadden bijna een hijskraan nodig om ze omhoog te tillen en in het gat te zetten. Er werden drie netten opgezet en toen kon het feest beginnen. Ze kennen hier twee sessies, de eerste sessie is voor de mensen die het gewoon leuk vinden, een soort recreanten (dit is geen belediging ofzo) maar het niveau was redelijk laag. Maar goed wel gezellig. We hadden afgesproken dat zij de warming up zouden doen en ik de ene helft training zou geven (volgens mij wilden ze wel eens zien wat ik kon). Bij de warming up was het steeds het geval dat er 10 mensen bezig waren en 30 man aan het wachten was tot zij aan de beurt waren. Dat hebben we dus even veranderd en heb voor mijn gevoel een heerlijke MINI training gegeven. (Voor alle mini's van Huizen: jullie zijn beter!) Toen kwam het leuke gedeelte, competition. Hierbij zaten zeker een paar leuke spelers en speelsters met best hoog niveau. Tja, wat moet ik er nog meer over zeggen. Ik moet een beetje wennen, maar het is wel eens goed om te zien dat het bij sommige verenigingen ook anders gaat. (Het komt erop neer dat we een beetje verwend zijn.) Volgende week woensdag ga ik mee naar de training voor de ‘Dames 1’.

Gisteren weer de hele dag rondgelopen (ahh, de blaren!) op zoek naar werk, ik heb me ook maar ingeschreven bij de McDonalds en Subway. Later zouden we eigenlijk gaan zwemmen op de uni grounds (ja ja, dat hebben ze op de Nederlandse universiteit niet he), maar omdat het ’s avonds toch wat frisser werd besloten we dat maar over te slaan en te gaan barbecuen. Toch jammer dat de winkel niet bepaald om de hoek is. Gelukkig vonden we halverwege een winkelwagentje en daar hebben we maar gebruik van gemaakt. Wat wel grappig is, is dat ze hier een telefoonnummer hebben speciaal voor verlaten winkelwagentjes, op het winkelwagentje staat: ‘I live at Coles (dat is de supermarkt), please help me get home, call 1800-trolley and they will pick me up.’ Maar goed, luie Nederlanders als wij zijn hebben we hem gewoon weer terug op straat gedumpt. De barbecue was echt heerlijk, lekker buiten op ons eigen balkonnetje.

De planning voor dit weekend is SURFEN!!! Nog even kijken wat het weer doet en waar precies, maar ik denk niet meer dat ik eromheen kan, Eva kan nergens anders meer over praten. Jullie horen snel weer van ons.

BTW: Echt superleuk om al die reacties te lezen!

  • 12 Maart 2010 - 06:42

    Ageeth:

    Lieve Eva en Michiel, wat klinkt het allemaal geweldig en wat een prachtige foto's! Jullie hebben het maar mooi voor elkaar zo samen! Hebben jullie nog volleyballers nodig daar?
    Eva veel succes op de uni!!Liefs

  • 12 Maart 2010 - 07:02

    Germer:

    Heey Michiel,
    Erg leuk om te lezen zo op de vroege morgen. Ik hoop dat je snel wat werk vind om het nodige geld te verdienen. Leuk dat je daar kan volleyballen!
    Groetjes

  • 12 Maart 2010 - 09:22

    Leonie:

    Hey :)

    35 graden! Ik ben jaloers, kunnen jullie er niet 10 aan ons doneren? Dan wordt het hier ook iets dragelijker ;)

    Michiel veel succes met werk zoeken! jammer dat je na al die blaren nog niets gevonden hebt :(

    En Eva, wel een keer als je tijd hebt een mailtje sturen over al je lab-avonturen hè ;)

    Op de neurologie is het nog steeds leuk, gister fijn sacherijnige, utrechtse mensen met grote bulten op hun hoofd op de SEH gezien :D

    Kus!

  • 12 Maart 2010 - 12:24

    Erica:

    Hoi Michiel en Eva,
    Weer genoten van jullie verhaal, leuk om alles zo mee te 'beleven'. Succes met het vinden van een job Michiel, hebben ze niet iets in de zorg?? xx groetjes Erica

  • 12 Maart 2010 - 13:04

    Peter/pa:

    Hoi Kanjers, Leuk om jullie verslag te lezen.
    En te horen dat het Eva goed bevalt op de uni.
    Leuke foto,s. Top he BBQ op je balkon, en daarna kan je zo je bed inrollen. He, giel hebben ze geen uitzend organisatie,s daar?. Hoop dat je zoeken snel word beloond.
    En veel plezier het weekend met surfen.

    Dikke kussen XXXXX en geniet ervan. Peter&Liliane.

  • 12 Maart 2010 - 16:18

    Carly:

    Hello! 35 degrees!? i think i prefer it here :>
    michiel if your after roo meat you usually only find the stuff for dog food in the coles supermarkets (i used to work there for 2 years during highschool!) youll have to find a nice butcher for good stuff.
    the foto of the opera house is lovely!! really nice.
    im sooooooooo glad u guys are enjoying oz :>
    xxxxxxxxxx

  • 12 Maart 2010 - 17:12

    Frank :

    Hoi Eva & Michiel,
    Leuk die verhalen! hoe meer hoe beter (en ook foto's).Ik hoop dat met baantje beetje gaat lukken.
    Groetjes
    papa

  • 12 Maart 2010 - 18:43

    Marlies:

    Hoi, Eva&Michiel,wat een leuke verslagen. Inmiddels zijn hier wat banen vrij gekomen, burgermeester van Amsterdam of zo..er is ook nog wel wat als minister...je weet maar nooit, veel plezier en geniet er maar flink van.

  • 12 Maart 2010 - 20:27

    Roos Klaver:

    Eefke en Gielke!!!
    Wat supertof dat ik van jullie gewoon nog een smsje kreeg.. Dankjulliewel man! Ik zit nu al met spoed uit te kijken naar mijn koalasleutelhanger.. Maar ehm, jeetje, waarom nemen ze jou niet aan, Versteeg? Wat zijn dat voor grappen? Ik vind het een beetje jammer, maar leuk al die volleybal enzo in ieder geval.. En Evaatje, ga jij ook eens wat schrijven? Want ik wil wel eens horen hoe het uit jouw perspectief is.. Goed, nu laat ik jullie weer met rust, maar binnenkort skypen he? Hopelijk hebben jullie snel internet! Geniet van jullie mooie junglewoning! Laterrrrr
    Kusjes xx

  • 12 Maart 2010 - 22:31

    Saranne:

    Eef! Had even gevraagd aan vriendinnetje uit Sydney of jullie op een leuke plekken wonen en ze zei dat het "heaps good" was!! Klinkt alsof jullie het heel erg naar jullie zin hebben :)

  • 13 Maart 2010 - 15:16

    Peter/spam:

    Hoi luitjes.

    Ben heel benieuwd hoe het surfen is bavallen.
    Toevallig zag is net een prog-op tv over surfers in z-amerika.
    Onder de waterlijn zijn er ook nogal wat fans van surfers. maar oke ik zal mezelf geen fobie aanpraten, en hoop dat jullie veel plzier gehad hebben.

    XXXXXXX Peter

  • 14 Maart 2010 - 17:04

    Mike:

    Hallo opa giel,

    Goed te horen dat je het naar je zin hebt daar. Volleybal niveau van hun eerste verder wel oke? Wel balen dat je heen redelijk werk kan vinden.. Weet je trouwens zeker dat je wel bij de Mac wilt werken:P?

    De vraag van de dag:

    Beste Opa Giel,

    Ik zit op het toilet maar het wc papier is op, wat moet ik doen?

    Groetjes,
    Harry P.

  • 15 Maart 2010 - 17:40

    Peter/spam:

    Het is heel erg tof, om te lezen hoe dat jullie worden gesupport door vrienden en fam-.wel een super medium dat skipe.
    Wel even een opmerking, waar is EVA.??( misschien iets nieuws voor Ende Mol)
    Hee schat wanneer gaan we je horen.Ben echt heel benieuwd hoe het gaat op de uni- en hoe je het ervaart.

    Dikke kussen,XXXX P & L

  • 16 Maart 2010 - 08:20

    Maaike:

    Hee Eva en Michiel!

    Leuk om jullie verhalen te volgen vanuit het lab hier. Ook de groetjes van alle andere Lab-mensen hier bij de KIR!!
    Oja Eva; Voor ons is er nog steeds niets bekend mbt de datum richting Zuid-Afrika :(

  • 16 Maart 2010 - 10:02

    Tilly:

    Hey!
    Het blijft leuk om jullie te volgen. Hoop dat je snel een job hebt... maar misschien moet het wel zo zijn en komt de echte job er zo meteen aan!!
    Ook wel handig is om mensen waar je binnen loopt om te vragen of ze werk hebben te vragen of ze een bedrijf of iemand weten die werk heeft...
    Maar dat doe je vast al.
    Eva, ik hoop dat je een fijne tijd op de surfplank hebt...
    Ik wacht op het volgende verslag...
    Groet,
    Tilly

  • 17 Maart 2010 - 22:06

    Judith:

    Dag lieverds,
    Het wordt tijd voor een nieuw verhaal....of maken jullie niets mee? Ben o.a. benieuwd hoe het met werk, contacten en de auto gaat. Papa had al helemaal verlekkerd zitten kijken naar die groene...
    dikke zoenen, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Michiel en Eva

Where will we go?

Actief sinds 28 Jan. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 56917

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Azie

02 Oktober 2012 - 24 December 2012

Zuid Afrika

03 Maart 2010 - 18 September 2010

Australie

Landen bezocht: