4WD at Stockton Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu 4WD at Stockton Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

4WD at Stockton Beach

Door: Eva en Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

18 April 2010 | Australië, Sydney

G’day mates,

Hier weer een verhaaltje over ons vreselijke leven hier. ;) Hoe gaat het in het kikkerland? Jullie denken misschien dat met de wintertijd de herfst hier ook is begonnen, maar tot nu toe is het nog altijd >20°C.

Het 4WD-en vorig weekend is zo goed bevallen, dat we maar hebben besloten er een gewoonte van te maken. Dit weekend zijn we gegaan naar Stockton Beach bij Newcastle, op ruim twee uur rijden ten noorden van Sydney (hier een betrekkelijk korte afstand). Ons huisgenootje Simone wilde wel mee en nam ook nog een Italiaanse vriend mee. We namen de Great Pacific Highway, die begon als een 40km-zone middenin Sydney maar uiteindelijk gelukkig toch nog veranderde in een echte snelweg, anders waren we nog veel langer onderweg geweest. Er mag hier overigens ook gewoon gefietst worden over de snelweg, haha.

Eenmaal aangekomen bleek het een megagroot duingebied, we hadden geen idee in welke richting we de zee überhaupt zouden kunnen vinden. Het leek meer op de Sahara dan een strand. Maar oke, no worries, we vonden het hoe dan ook supercool, dus begonnen enthousiast rond te rijden door de duinen! Helaas werden we al na een paar minuten gedwarsboomd door het zand, dat ineens tot halverwege de banden reikte. Les 1: probeer geen scherpe bocht te maken midden op een steile duin. Gelukkig kwamen er al snel een paar Aussies langs die ons uit de penarie hebben getrokken, want als we onszelf hieruit hadden moeten graven waren we nog een aantal uurtjes bezig geweest. Dankzij hen kwamen we er ook achter dat onze bandenspanningsmeter kapot was; hoewel we de banden netjes leeg hadden laten lopen bleek de spanning nog minstens acht punten te hoog om goed in het zand te kunnen rijden. Ten slotte mochten we ook nog achter ze aan rijden naar de zee, dus toen waren ze helemaal onze helden.

Met de banden op de goede spanning kreeg Michiel (en later ook de Italianen) het rijden in het zand vrij snel onder de knie. Het is best lastig om te omschrijven hoe supervet het was om echt over de duinen en het strand te crossen.. De foto's en filmpjes geven dat waarschijnlijk beter weer! We willen in ieder geval zeker snel teruggaan om er ook te kamperen, nu ging dat helaas niet lukken omdat Eva op zondag naar de uni moest. Maar goed, dat is dus weer een leuk vooruitzicht erbij. En voordat we teruggaan, willen we ook proberen een paar goedkope surfboards te scoren, het strand zag er geweldig uit om een beetje te oefenen zonder alle toeschouwers die je er bij Bondi bij krijgt.

De terugweg leek gelukkig een stuk korter dan de heenweg. Thuis nog even wat pasta naar binnen gewerkt (tegenwoordig ons dagelijkse kostje) en toen met Simone meegegaan naar een feest van een vriendin van hem. Zij had voor haar verjaardag een deel van een bar middenin Darling Harbour afgehuurd, was echt vet! Ook nog een andere Nederlander ontmoet, die het toch wel iets meer gemaakt had dan wij.. Hij werkte in New York en was nu voor een weekendje in zijn appartement in Darling Harbour. Nou ja, wij hebben uiteindelijk ook zeer decadent een taxi naar huis genomen. ;)

• 18 April 2010 - 08:22

Judith:

Allerliefste Eva en Michiel,

Wat een prachtig strand/zee en wat een geweldige auto. Het lijkt alsof jullie de enige op de wereld zijn! Ziet er heerlijk uit. Mag ik nog zeggen dat jullie wel een beetje voorzichtig moeten zijn? Misschien spreek ik jullie binnenkort weer even.
    Hele dikke zoenen,
    mama

• 18 April 2010 - 08:39

Opa Cor:

geweldig wat jullie allemaal meemaken mooi verslag wat jullie maken ik geef dit aan de gooi en eemlander heel veel groeten hiervandaan opa

• 18 April 2010 - 08:45

Frank:

Leuk!

Dat scheepswrak had zeker geen hulp

Ik hoop dat het zoute water geen gaten in de auto heeft geslagen (hoewel daar wordt wel wat lichter van) ;-)

Gr Papa

• 18 April 2010 - 09:34

Erica:

Hoi Michiel en Eva,

Prachtverhaal weer! Hier is het op het ogenblik heerlijk weer en we genieten ervan. Voor ons gaat het avontuur ook erg dichtbij komen, nog ongeveer anderhalve maand! Leuk dat jullie zo genieten en wat kom je dan leuke mensen tegen he? Ik hoop dat het bij ons ook zoiets zal gaan worden.
    groetjes xx erica en rob

• 18 April 2010 - 09:36

Thea:

Zo gaaf die avonturen van jullie.Hier is het weer ook lekker maar niet zo supper als bij jullie. gr

• 18 April 2010 - 09:54

Imelda:

Jullie vermaken je wel he daar....lekker hoor!

Geniet ervan.

Gr Imelda XXX

• 18 April 2010 - 11:26

Carly:

Hiya!!
    do you know the Aussie word for being stuck in the sand like that? bogged. you guys got bogged. hehehe a new word for you to learn :>
    i just went driving for the first time here, i had a little lesson with Pim hahha was fun, im super excited!
    so do you guys speak english to eachother yet? hehyeyhe
    xxxxxxxxxxxx

• 18 April 2010 - 14:38

Jeannette:

Hey!
    Goede verhalen weer, en leuk die filmpjes: maakt het hele duingebeuren wel een hoop inzichtelijker.. Behoorlijk grappig dat jullie gewoon in een keer de duinen in waren gereden..avontuurlijk hoor ;)!
    Hier is nogal chaotisch gedoe want er is een vulkaan uitgebarsten waardoor niemand meer kan vliegen. Paul (neuro) zit bv vast in Toronto, waarschijnlijk nog minstens tot donderdag :|..idioot al met al.. ik zal geen filosofische uitspraken doen over de mens en de natuur..maar het heeft wel zo zijn implicaties ;)

Heel veel plezier!!
    Liefs

• 19 April 2010 - 10:10

Ellen:

Blij dat we vroeger toch lekker vaak geoefend hebben aan het strand....
    Maar misschien zijn we er wat te vaak geweest??
    Ik heb er weer van gesmuld! Heerlijk, elke keer weer zo'n fantastisch avontuur!
    Maar wees voorzichtig want thuiskomen gaat op dit moment niet hè!

• 19 April 2010 - 16:28

Peter/pa:

Met jullie verslagen,word het leven in ons kikkerlandje wel steeds simpeler, en bekrompen.
    Alhoewel,we hebben al twee dagen media sol.
    Maar haalt het natuurlijk niet bij jullie.Ook fijn dat jullie de avonturen kunnen beleven met anderen.
    Top om te horen en zien hoe het gaat. Gieniet van elk moment. Maar ook van mij: niet te overmoedig.
    XXXXXXX Peter & Liliane

• 20 April 2010 - 12:35

Peter (Fluitenkr):

Hoi,

Wat een avonturen weer, echt leuk om dit van een afstand te volgen. Geniet maar lekker verder van jullie avontuur!!!

Gr. Peter

• 22 April 2010 - 07:30

Diana ( Fluitenkr):

Hoi,wat een leuke avonturen wat jullie meemaken , het is echt gaaf daar zeg! Geniet er maar lekker van.
    Groetjes diana

• 25 April 2010 - 22:29

Roos Klaver:

Gossie, Eefje en Gieltje!
    Wat een dolle boel weer daar zo aan de andere kant van onze bol.. Maaaaaar waaaar blijft mijn koalabeer?? Beetje een tegenvaller.. Ik vind trouwens ook dat jullie minstens één keertje op de snelweg moeten fietsen, dat is gewoon te tof! =) Maar ehm, ik wil wel weer eens iets live's horen, want zo komen we nergens he.. Dus, kom maar op met die skype!
    Kusjes voor jullie!!
    Ik mis jullie ook nog steeds een klein beetje! X

• 26 April 2010 - 17:16

Peter/pa:

Hoi Kanjers.
    Alles nog net zo super als vorige week.
    Al helemaal verslaafd aan de ondenemingen in het weekend.??
    Hoop dat jullie er naast de drukte, werken,studeren,enz volop van genieten.

XXXXXX Peter & Liliane

• 02 Mei 2010 - 12:39

Tilly:

Hoi wereldreizigers,
    Ik had een tijdje niet meer op jullie site gekeken, maar vandaag, een druilerige zondagmiddag in mei, gaf me weer eens de tijd om op mijn gemakje jullie te volgen. Het ziet er allemaal nog steeds heerlijk uit. Jullie beleven zoveel je kunt en maakt gebruik van alles om er iets leuks van te maken. Juist de tegenvallers (bv vastzitten in het zand) geven vaak de mooiste geheimen van je reis weer. Zoals ik altijd tegen je moeder zei: als we verkeerd rijden, krijgen we eigenlijk een klein stukje extra, anders waren we daar niet geweest.... Ik hoef niet te schrijven...geniet ervan of doe wat je niet laten kan, want dat doen jullie al... Ik ben jaloers op jullie en blijf je volgen. Overigens mijn complimenten over de manier waarop jullie de dingen weergeven. Een echte verslaggever zou er jaloers op kunnen zijn. Gevat, leuk en informatief... helemaal geweldig!!
    Nou tot een volgende mail, liefs Tilly

• 22 Mei 2010 - 18:07

Ruud:

hej Michiel en Eva,

om dit alles te lezen / zien is al indrukwekkend. Laat staan, allemaal zelf beleven?!
    Super gaaf joh...
    Ik zeg: ga zo door en geniet van alles.

Groet

Ruud, Christiaan en Iris.

(PS: Iris vindt je nog steeds een beetje raar Michiel!!! ;-))