See you all soon! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu See you all soon! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

See you all soon!

Door: Eva en Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

17 September 2010 | Australië, Sydney

Na voor de laatste keer heel veel kilometers te hebben gereden kwam we eindelijk aan in Brisbane, waar we onze bus hebben ingeleverd. Toevallig begon dat weekend in Brisbane precies het jaarlijkse stadsfestival (we vroegen ons al af waarom hostels zo duur waren vergeleken met Sydney en Byron..): het Riverside Festival. De naam verraadt het al, een festival aan de rivier. We hoorden dat dit heel leuk zou zijn en dat we zeker het vuurwerk niet mochten missen. Eenmaal bij de rivier aangekomen waanden we ons meteen tijdens Koniningedag. Mensen zaten al vanaf ’s ochtends vroeg hun plekje vrij te houden, alleen niet om spullen te verkopen maar om het vuurwerk goed te zien (zelfde idee). Na een tijdje gezocht te hebben naar de beloofde marktjes, hebben we de zoektocht opgegeven en zijn we het centrum weer ingegaan. Zoals we eerder al vermoedden is het niet een hele bijzondere stad, een soort kleinere uitvoering van Sydney.. Maar dan met heuvels. Maar goed, we hebben ons best vermaakt met het afstruinen van alle tacky souvenir shops. ;)

Rond zonsondergang zijn we teruggegaan naar de rivier, waar we een mooi plaatsje vonden.. En dat ondanks dat we niet al uren een plek hadden zitten vrijhouden. We moeten toegeven dat het een mooie show was, die werd afgesloten door een straaljager die laag overvloog, maar om daarvoor nou de hele dag ergens te gaan zitten.. Niet echt.

De volgende dag zijn we met de bus naar Byron vertrokken, waar we een week zijn gebleven. De eerste paar dagen waren heerlijk, erg relaxed en het weer was lekker. Het hostel lag een beetje buiten het dorp, maar had wel een paar kinderfietsjes te leen (inclusief verplichte helm) waarmee wij iedere dag als een stel debiele Nederlanders naar het strand konden fietsen. Kortom: alles ging perfect.

Maar toen..! Drie dagen voor vertrek werden we in het hostel ineens aangevallen door een Italiaans wijf. Ze was zelf al een maand te gast in het hostel, en vond nu dat wij te veel in het hostel rondhingen (die dag waren we er voor het eerst niet op uit getrokken met onze fietsjes).. Steeds hysterischer werd ze, echt bizar en eigenlijk te hilarisch. Uiteindelijk zijn de eigenaren van het hostel gekomen, die het lukte om de Italiaanse enigszins te kalmeren. Daarna boden ze ons aan om onze laatste nacht in hun andere, veel luxere guesthouse door te brengen (met dank aan Eva, die ondertussen in tranen was).

En luxe was het! Wij vonden het alleen al geweldig omdat we voor het eerst in zeven maanden een eigen, schone badkamer hadden, maar daarnaast hadden we ook een eigen terrasje, en waren er een zwembad, stoombad en sauna. O, en het lag aan het strand. Dus mensen: probeer vooral je Italiaanse medegasten zo erg mogelijk te irriteren. ;) Daar komen goede dingen van.

Na afloop van dit lekkere weekje hebben we nog een hele dag doorgebracht op het vliegveld van Brisbane, wachtend op ons vertraagde vliegtuig naar Sydney. Hopelijk betekent dit dat onze aankomende vluchten voorspoedig gaan verlopen.. In Sydney hebben we wat laatste dingen geregeld, al onze troep gereduceerd tot twee tassen van (hopelijk) 20 kilo, Uggs en TimTams ingeslagen, en natuurlijk afscheid genomen van ‘onze’ stad. Daarnaast heeft Michiel het op de valreep nog voor elkaar gekregen om zijn portemonnee te verliezen – net als toen we hier net waren..

Morgenochtend om 4.30 staat er als het goed is een taxi klaar. Na een vlucht van negen uur wacht ons een verblijf van 20 uur op Seoul. Dat had een leuk stedentripje kunnen zijn, ware het niet dat Eva op de heenweg werd aangehouden door de Koreaanse Interpol-wannabe’s.. Om het niet moeilijker te maken dan het al is, blijven we dus maar veilig achter de douane. Dan nog een vlucht van 13,5 uur (wel met KLM, yay! geen zeewiersoep meer), voordat we jullie eindelijk weer kunnen verblijden met onze aanwezigheid, en eindeloos zullen lastigvallen met onze verhalen. ;)

• 17 September 2010 - 10:07

Germer:

Leuk om te lezen, zie je snel! Ik hoop dat jullie een fijne vlucht hebben.

• 17 September 2010 - 11:29

Ellen:

Jullie laatste nachtje in Sydney, in Ausy!!
    Raar idee hoor! Ik hoop dat jullie toch nog even wat kunnen slapen ondanks alles.
    Dank voor jullie prachtige verhalen en ik verheug me op nog véél meer mooie verhalen en foto's! (alles weer teruggeplaatst gekregen?)
    Voor nu maar even: Blik op oneindig, verstand op Holland (lees:winterjas en paraplu), dus; een hele goeie reis!!!!
    En tot zondag!En ik hoop dat jullie níet volgende week zondag al weer terug willen!
    SEE YOU SOON XXX

• 17 September 2010 - 11:54

Sterre:

Die vuurwerk show valt in het niet bij wat wij gepland hebben voor jullie terugkomst hoor!:) dat wordt een big party, wacht maar af
    ××

• 17 September 2010 - 16:42

Frank:

Goeie terugreis!
    En tot zondag.
    XXX papa

• 17 September 2010 - 17:03

Judith:

Jullie hebben het geweldig gedaan! Ik ben trots.....en blij dat ik jullie snel weer vast kan houden.
    zoen Judith

• 17 September 2010 - 18:02

Erica:

Hoi Michiel en Eva, Zo voor jullie zit het er al weer op. Blij om weer op de terugweg te zijn? Ben benieuwd hoe jullie het vinden om weer in het gewone leven te gaan, laat het ons weten als je weer helemaal gesetteld bent. Wij gaan nog ff door en zijn nog niet eens op de helft van de tijd. We hebben echt een supertijd en genieten volop!! Groetjes xxx Rob en Erica

• 17 September 2010 - 19:41

Stefan:

Fijne vlucht! X

• 18 September 2010 - 10:35

Saranne:

TIMTAMS!! Mag ik er ook eentje? :)

• 18 September 2010 - 15:14

Tilly:

Hallo lieve mensen,
    Ik wil jullie beide graag bedanken voor de prachtige verhalen, de foto's en de filmpjes. Ik heb ontzettend genoten van jullie reis en heb bewondering hoe jullie dit alles samen hebben gedaan. Het blijft een monument in je leven. Een scheidingslijn van voor en na Australie. Voor altijd. Ik vind het jammer dat de verhalen hier ophouden, maar hoop jullie snel in Nedeland weer te mogen zien. Nogmaals bedankt en WELKOM HOME!!

• 18 September 2010 - 18:12

Judith Schöne:

Hoi Eva en Michiel,

Wat hebben jullie er een fantastische tijd van gemaakt. Jullie zullen nu nog wel in Seoul rondhangen, maar alvast een goede thuiskomst gewenst. We zien elkaar binnenkort!!

x