Eerste surfles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu Eerste surfles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

Eerste surfles

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

18 Maart 2010 | Australië, Sydney

Ik heb eigenlijk alleen maar leuke dingen te melden dus laat ik maar meteen beginnen.

Zaterdag zijn we met de veerpont naar Manly geweest. We (lees: Eva) wilden natuurlijk meteen surfen, maar aangezien het al middag was hebben we ons opgegeven voor de dag erna. Gelukkig maar, want na een paar uur op het strand (beetje verbrand, er valt bijna niet op te smeren tegen dat gat in de ozonlaag) begon het ineens te regenen. Weer thuis hebben we wederom lekker gebarbecued onder ons afdakje, ondanks de regen blijft het wel lekker warm. Om tien uur ’s avonds begon het toch een partij te gieten, echt niet normaal. Maarja, wat vandaag valt, kan morgen niet vallen.

Zondagochtend negen uur vertrokken we in een 4WD Toyota naar een privéstrand iets buiten de stad voor onze eerste surfles. We hadden een leuke groep, twee Amerikanen (die hadden we tijdens het wachten al gespot met patat & kebab), een Duitser en een Chileen (woonde al sinds zijn vijfde in Sydney maar kon nog niet surfen.. vreemd). Na ongeveer een uurtje rijden, met tussenpauze om lunch te kopen, kwamen we aan bij het strand en werden in onze surfpakjes gehesen. Eerst moesten we oefenen op het strand, waarbij Eva (natuurlijk) een goofy surfer bleek te zijn, die dus verkeertenom op het board staat. Na onszelf te hebben bedekt met een laag zinkzalf (blijkbaar het enige dat echt voorkomt dat je verbrandt) mochten we uiteindelijk als witte mannetjes de zee in. Onze instructeur Ro had al gewaarschuwd voor de ‘nose dive’ en deze kwam inderdaad regelmatig voor, best wel hilarisch tenzij je zelf de nose diver in kwestie bent (voor de minder slimme mensen: als je te ver naar voren ligt op je surfboard, vlieg je eroverheen en ga je over de neus van het board zo met je gezicht het water in). Toch ging het steeds beter en uiteindelijk hebben we allebei gestaan, supercool! Daarna best wel kapot ’s avonds vroeg in slaap gevallen, om op maandag met verschikkelijke spierpijn wakker te worden (Eva heeft hier nog steeds last van).

Vrijdagmiddag was ik eindelijk uitgenodigd voor een sollicitatie, bij Just Better Care, een thuiszorgorganisatie. Eindelijk wat resultaat van al die mailtjes en gelopen blaren. Maandagmiddag had ik een gesprek met een vrouw genaamd Breda, meteen een mooi onderwerp voor een gesprek. Maar van praten kwam niet heel veel, ik ben zeker een uur bezig geweest met op 20 verschillende formulieren mijn naam, adres, geboortegegevens, paspoortnummer etc. etc. te schrijven. Hierna had ik dus niet alleen blaren op mijn voeten maar ook op mijn handen. ;) Maar goed, het was het waard, ik heb een baan! En ondanks het vele schrijven was het best wel gezellig met Breda, die uit Ierland komt en twee jaar geleden hierheen is verhuisd.

Omdat het thuiszorg is heb ik wel een auto nodig. Dus maar meteen op zoek naar een busje die we ook kunnen gebruiken als we gaan reizen. Maandagavond zijn we naar Bondi geweest om een appelgroene Ford te bekijken. Echt een grappige auto, met alles erop en eraan. Degene die hem groen had geverfd had dat met een roller gedaan, maar dat was verder niet storend. Dinsdagochtend zou er nog iemand anders komen kijken en daarna zou ik een stukje mogen rijden. De anderen bleken twee Fransen te zijn.. Weer Europese concurrentie dus. Het rijden was heel raar, maar wel grappig om linksom te gaan op een rotonde en bij een stoplicht de ruitenwissers aan te zetten in plaats van de richtingaanwijzer. Of tenminste, de eerste keer is dat grappig, maar als de ruitenwissers voor de 7e keer aan gaan begint het vervelend te worden.

De prijs was $3200 (ongeveer €2100), maar helaas waren dus niet alleen wij geïnteresseerd. Die Fransen bleken er meer geld voor over te hebben dan wij, uiteindelijk hebben zij de auto gekocht voor $4000 (en dat maakt de score Nederlanders 1-1 buitenlanders). Na wat verder zoeken hebben we een Ford Econovan gevonden, met die mensen hebben we zaterdag een afspraak en het lijkt erop dat we een goede deal kunnen maken. Maar we kijken in de tussentijd nog even verder, ik geloof dat we het kopen van een auto redelijk goed getimed hebben. Aangezien de zomervakantie hier net is afgelopen is het aanbod groot, veel mensen proberen hun bus kwijt te raken en er zijn niet superveel kopers.

Wat verder, ik ben blij dat ik niet meer de hele dag hoef te lopen en een baan heb, want niet werken is echt niks, dan mis je de Beukenhof toch even.. Even maar hoor, want als ik dan weer in de zon lig denk ik, nog even zes maanden wachten!

Vanavond voor het eerst weer zelf trainen in twee jaar, ben benieuwd naar mijn spierpijn morgen.

Eva is nog altijd bezig met inwerken. Voordat ze daadwerkelijk zelf iets mag doen moet ze namelijk het hele emergency plan uit haar hoofd kennen, van ieder stofje in het lab weten wat er gebeurt als je het inademt/inslikt/in je oog smeert, volgens de officiële regels leren handenwassen, etc. Hoe dan ook heeft ze het nog steeds erg naar haar zin, hoewel het nu niet zo klinkt gaat het er allemaal best wel relaxed aan toe. Ik word wel een beetje gek als ik haar zie in haar drie lagen kleding.. Ze zit namelijk in een airco gekoeld gebouw, in de kelder en ik ben meestal buiten waar het nog steeds dagelijks 30+°C is.

Dat was het voor nu, hopelijk volgt snel een update over de auto!

  • 17 Maart 2010 - 23:44

    T. Jaap:

    Beste Opa Giel,

    Ik loop al járen en járen met de volgende vraag: Waarom zijn donuts rond?

    Met vriendelijke groet,

    T. Jaap

  • 17 Maart 2010 - 23:46

    Stefan:

    Heey Giel,

    Leuk verhaal, sportief bezig, heel goed!
    En laat die aussie autodealers maar even zien hoe je onderhandelt :)
    Stuur ff een mailtje als ik nog iets moet doen w.b. die papieren..

    Veel plezier en groetjes aan Eva.

    S

  • 18 Maart 2010 - 04:34

    Germer:

    Heey Michiel,
    Van harte gefeliciteerd met je baan, leuk om te lezen
    Groetjes

  • 18 Maart 2010 - 06:20

    Erica:

    Gefeliciteerd met je baan en hoop dat de deal met de auto gaat lukken. Dus toch iets in de zorg he Chiel?
    Fijn dat je, al is het heel kort, even aan de beukenhof denkt! Ik merk op de Fluit ook dat je verhalen doorkomen. Vooral de Koala in de boom was onderwerp van gesprek haha. Nou succes verder met alles en ik heb medelijden met Eva dat ze in drie lagen kleding op pad gaat. Groetjes Erica

  • 18 Maart 2010 - 09:29

    Stefanie:

    Hey Eef en Michiel,

    Ik heb een request: kunnen jullie ook wat echt vervelende dingen van daro vertellen want ik ben veel te jaloers! ;)

    -xXx-

  • 18 Maart 2010 - 10:46

    Charlotte:

    Michieeeeel!

    Wat leuk om al je verhalen te lezen, klinkt echt super! En gefeliciteerd met je baan!

    Ik blijf je volgen!
    Kus

  • 18 Maart 2010 - 11:09

    Leonie:

    Nou de temperatuur heeft hier inmiddels ook tropische waarden bereikt: maar liefst 16 graden!! Heerlijk, denk dat ik vanmiddag maar even in mijn bikini in het park ga liggen ;)
    Maar fijn dat je een baan hebt! Kan je al snel beginnen? En ik meld me ook aan voor Skypen om 7 uur 's ochtends! Kan wel een keertje tijdens coschap Psych :)
    x

  • 18 Maart 2010 - 15:14

    Peter (Fluit):

    Hoi Michiel,
    Erg leuk om zo op afstand jullie belevenissen te volgen. Wat goed dat je nu een baan hebt, je voeten krijgen eindelijk rust. Ben benieuwd hoe het er daar in de thuiszorg aan toe gaat. Nu nog die auto!
    Genietse...

  • 18 Maart 2010 - 17:27

    Imelda:

    En hier nog een Fluitenkruitertje...:)

    Erg leuk je verhalen om te lezen hoe het jullie daar vergaat.
    Ga je meteen van start zodra je een nieuwe toettoet hebt?En laat je ons weten hoe de zorgt daar is.
    Ben reuze benieuwd!!!

    Enjoy...zou Margo zeggen...

    Toedels..Smellie

  • 18 Maart 2010 - 19:42

    Margriet, Jeroen Etc:

    Hoi,

    Gaaf zeg dat surfen. Hoewel het totaal geen Australie is kun je als je terug komt???! in Wijk aan Zee ook een soort van Surfen. Heel veel plezier nog en succes met jullie werk en het kopen van gave bak.

    Groetjes,

    Jeroen

  • 19 Maart 2010 - 10:02

    Peter/spam:

    Hoi Leuke foto,s en een mooi verhaal.
    Toffe auto, kan je straks wel mee naar nl rijden. Hotel achterin.
    Hoop dat jullie er een hoop plezier van mogen hebben.Had je nou begrepen dat ik iets anders bedoelde met surf bewonderaars dan jij.??

    Groetjes, Dikke kussen Peter & Liliane.

  • 19 Maart 2010 - 21:54

    Judith:

    goeie morgen Eva en Michiel,
    Ik ga zo naar bed en bedenk me dat jullie zo opstaan. Ben benieuwd hoe het jullie en de auto gaat. wat gaan jullie dit weekend ondernemen?

    veel liefs mama

  • 20 Maart 2010 - 10:09

    Carly:

    roo meat is good tho! if its ever at a restaurant u go to you have to try it!
    xxxxxx

  • 21 Maart 2010 - 09:42

    Chantal:

    Het klinkt heerlijk Michiel!

    Geniet ervan :D

  • 21 Maart 2010 - 18:55

    Roos Klaver:

    Jeeeeeeeeej! Vet cool die donuts.. Beetje jammer dat ik hier zit, heb je ook niks aan.. Maarja he, eigen schuld zullen we maar zeggen! Ohhh gefeliciteerd met je baan, Michielus! En ik wil nog steeds skypen, maar ik krijg alleen maar papa en mama.. Goed, nu even jullie volgende verhaal lezen. (Jullie gaan veel te hard, ik hou het niet bij joh)
    kusjeeeeee

  • 21 Maart 2010 - 18:55

    Roos Klaver:

    Ohjaaa, het surfen ziet er ook cool uit hoor, niet alleen de donuts!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Michiel en Eva

Where will we go?

Actief sinds 28 Jan. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 56912

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Azie

02 Oktober 2012 - 24 December 2012

Zuid Afrika

03 Maart 2010 - 18 September 2010

Australie

Landen bezocht: