Het is nu echt aftellen - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu Het is nu echt aftellen - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Michiel en Eva - WaarBenJij.nu

Het is nu echt aftellen

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel en Eva

28 Januari 2010 | Nederland, Hilversum

Nog een maand en een beetje, zes dagen om precies te zijn. Op 3 maart vertrekken we dan eindelijk naar Australië, down under! Natuurlijk moet er nog genoeg gebeuren maar de eerste meubels zijn al verhuisd, de huur is opgezegd en vanaf 2 maart heb ik geen werk meer.

Wel raar dat het nu echt gaat gebeuren, het leek altijd zo onwerkelijk en ver weg, en nu is het al over een maand.

Even wat algemene informatie:

We vertrekken op 3 maart om 21.30 vanaf Schiphol naar Seoul (Korea), waar we op 4 maart om 16.05 aankomen. Diezelfde dag om 19.10 verlaten we Korea weer (jammer zeg) met bestemming Sydney airport, waar we pas om 07.10 de volgende dag landen. We vertrekken dus op 3 maart en landen op 5 maart in Sydney. In totaal vliegen we 20 uur en 35 minuten.

Eenmaal in Sydney is het het plan om een hostel te zoeken waar we de eerste paar dagen kunnen verblijven. Vanuit daar gaan we op zoek naar een eigen ‘woning’ of leefruimte. Voor de echte liefhebbers: het liefst in de wijken Newtown, Chippendale of Glebe. Dit omdat Eva op de University of Sydney haar onderzoek heeft en ik daar volleybaltraining ga geven.

Behalve een beetje lekker op mijn gat zitten met een kangoeroebiefstuk (medium alsjeblieft) moet er natuurlijk ook gewerkt worden. Ik heb nog geen idee wat voor werk, maar heb een aantal opties openstaan. Eva gaat werken aan een onderzoek at the University, dat ongeveer vier maanden zal duren. Tot die tijd verblijven we dus in Sydney. Daarna hebben we nog ruim twee maanden over. In die periode willen we langs de oostkust richting Cairns trekken. Maar daarover allemaal meer, later.

Natuurlijk willen jullie allemaal in contact blijven met ons, I know I know. Bellen met Aussie is misschien een beetje aan de dure kant, vandaar dat we een Skype-telefoon hebben gekregen voor Eva's verjaardag. We zijn te bereiken via de gebruikersnaam: michiel_eva (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 ;)). Houd wel rekening met het tijdsverschil van +10 uur.

Goed, ik denk dat ik zo’n beetje alles wel heb opgeschreven wat ik had willen schrijven. En dat komt goed uit want het is half zes, tijd om aan het werk te gaan.

  • 29 Januari 2010 - 15:37

    Roos Klaver:

    Daaaaaaaaag ouwe strumfen!
    Haha, vet tof gekken, dat jullie ook aan deze onzin meedoen.. Ik ga jullie zeeeeeekers volgen hoor, ga daar maar van uit! Wel beetje jammer weer dat jullie alles zo plannen dat jullie er met mijn verjaardag precies niet zijn.. Goed geregeld weer.. Gelukkig zie ik jou, Eefke, over een weekje en Michielius, tot na de zwangerschap dan maar he =) Hou me op de hoogte van de vorderingen en succes met aaaaal die voorbereidingen! Heel veel franse kusjes vanaf hier!
    xxxxx jullie zusje

  • 02 Februari 2010 - 09:01

    Peter:

    Hoi globe trotters
    Leuk om op deze manier contact te kunnen houden. En gaan dit ook zeker doen.
    Zie jullie nog

  • 03 Februari 2010 - 09:12

    Judith:

    Leuk, nog een weblog erbij, ik krijg het nog druk......
    Nee, echt, ik vind het hartstikke leuk en spannend.
    Eerst nog een jaartje ouder(en wijzer) worden.
    groetjes

  • 05 Februari 2010 - 09:22

    Erica Willemsen:

    Hoi Michiel, leuk dat jullie me hebben uitgenodigd, natuurlijk heb ik geaccepteerd en kunnen we elkaar volgen. Leuk verslag en voor jullie wordt het al echt he? Wij wachten nog even maar zijn volop in voorbereiding. Succes met de laatste zaken regelen! groetjes Erica

  • 07 Februari 2010 - 19:37

    Anita V.d. Sluis:

    Helemaal leuk. Heb al eerder kennissen gehad die op deze manier contact hebben met het thuisfont. Ook leuk voor jezelf. Weet je in elk geval achteraf nog wat je gedaan hebt (zeker als jullie gaan reizen).
    Wens jullie veel succes en nogmaals Pas goed op elkaar.
    Groetjes Anita en Frank.

  • 20 Februari 2010 - 07:42

    Cees:

    doen jullie rustig aan straks, niet met vreemde kangaroes meegaan.ik ga een dag eerder naar de domrep, lekker duiken,moeten jullie ook doen hoor als je daar bent.veel plezier downunder.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilversum

Michiel en Eva

Where will we go?

Actief sinds 28 Jan. 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 56914

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 07 Mei 2014

Azie

02 Oktober 2012 - 24 December 2012

Zuid Afrika

03 Maart 2010 - 18 September 2010

Australie

Landen bezocht: